Menssana
Activitats setmanals
Ioga
Menssana
El ioga fa que tinguem consciència del nostre cosi de la pròpia vida. No és una teràpia però és terapèutic.
No és una medicina però ens va bé física i mentalment.
El ioga afavoreix els canvis positius en la personalitat i en el caràcter, a més de ser un bàlsam per a la ment.
El ioga es pot practicar a qualsevol edat i contribueix a allargar la joventut.
Entre tots els seus beneficis, el ioga potència l'elasticitat i la coordinació, augmenta la capacitat de concentració, combat l'estrés i alleugereix els dolors.
Amb el ioga aconseguiràs equilibri físic mental i emocional.
La pràctica del ioga et beneficiarà per tal de gaudir d'una vida saludable i equilibrada.
 
Pilates
Menssana
El mètode Pilates ajuda a aconseguir un cos fort i flexible, com també una ment equilibrada.
En la pràctica es realitzen exercicis de flexibilitat, força i concentració mental.
Es treballa amb la ment i el cos per aconseguir el control mental.
Amb el mètode Pilates no només obtenim una millora física general i més control de les extremitats i articulacions, sinó també la prevenció de transtorns com la incontinència urinària, ja que es treballa intenssament el sòl pèlvic.
Aquest mètode desenvolupa l'atenció i la disciplina.
El mètode Pilates el poden practicar, joves, adults o persones en general que portin una vida sedentària.
Pilates embaràs
Menssana
Preparació de l’embaràs a nivell físic, mental i emocional.

Per la mare: ajuda la connexió mare-nadó, millora la capacitat respiratòria, tonifica la musculatura, especialment la pèlvica i genital, ajuda a reajustar la postura corporal, evitant dolors musculars, calma el sistema nerviós, ajudant a superar la por, el dolor i l’ansietat, millora l’autoestima donant seguretat i confiança i ajuda a ser més conscient de l’embaràs i et prepara pel part i el post-part.

Pel nadó: es nodreix del benestar i la salut de la seva mare i aprèn desde la matriu a arribar a estats físics i emocionals que li aporten un estat de salut òptim.
Tai txi Txi Kung Meditació
Menssana
El Txi-Kung és una disciplina mil·lenària xinesa que enforteix el cos físic i la seva estructura energètica.
L'ansietat l'estrès i altres inquietuds fan que l'energia o Xi es vagi esgotant o estancant al no fluir lliurement pel cos. El txi-kung es tradueix com l'art de conrear l'energia perquè circuli de manera adequada i harmoniosa pel nostre organismo.Esta pràctica combina moviments lents, exercicis de respiració i concentració. Generalment, es basa en repeticions de conjunts de moviments molt precisos, dissenyats específicament per a beneficiar la salut a diferents nivells. De fet, si es porta a terme de forma regular es poden experimentar alguns beneficis de forma immediata.
A més, inclouen un estat enfocat de consciència relaxada i una varietat de tècniques de respiració que acompanyen els moviments o postures.
El tai-txi és una meditació en moviment que promou la claredat, la calma, l'equilibri i la salut integral.
Els moviments de Tai Txi es realitzen de forma lenta i contínua, el poden practicar persones de totes les edats.
És una disciplina excel·lent per pujar la vitalitat, alliberar estrès i per a qui pateix depressió perquè incrementa el flux de l'energia i calma la ment. Els moviments de Tai Txi regulen la pressió sanguínia, augmenten l'elasticitat muscular i enforteix les articulacions. Proporciona serenitat, augmenta la concentració i les ganes de viure.

Alguns beneficis del txi-kung i el Tai txi:
1- Redueix l'estrès
2- Millora el son
3- Augment de l'energia
4- Equilibra les emocions
5- Elimina les toxines
6- Afavoreix la connexió amb el present
7- Evita lesions a les articulacions
8- Accelera la recuperació
9- Alleuja les migranyes
10- Ajuda en la digestió millora la funció del sistema gastrointestinal.
11-Millora l'equilibri, és sistema nerviós i la connexió d'hemisferis del cervell.
Salut de l'esquena i Hipopressius
Menssana
Classe dirigida al treball de la regió abdomino-lumbar, on treballarem la estabilització de la zona mitjançant gimnàstica abdominal hipopressiva i tot un seguit d’exercicis de tonificació, elastificació i estirament.
 
Stretching Ioga
Menssana

Ioga basat en la postura del cos fonamentada en els estiraments. És un ioga indicat per a les persones amb problemes posturals, d'esquena o per a aquells que realitzen esport tipus cardio i que necessiten fer exercicis d'estiraments.
Cada classe proporciona:
Control de la respiració. Elongació per biomecànica. Equilibri del sistema nerviós. Domini corporal i augment de la capacitat de concentració. Millora de la circulació i augment d'energia. Disminució de l'estrès.
Millora la flexibilitat retornant a la ment un estat de serenitat i unitat interior
Danses polinèsies
Menssana
Les danses del pacífic són molt energètiques, ens connecten amb la nostra força interior, amb la mare terra i la natura. Enforteixen i modelen el nostre cos i ens aporten vitalitat, sensualitat, alegria, amor i respecte per un mateix i el món que ens envolta.

Que vaig a trobar en una classe de Dansa polinèsia:

Estiraments globals i específics per a la dansa
Escalfament i base tècnica
Sèries coreogràfiques i rutines d'aprenentatge
Coreografies
Alegria, sensualitat, empoderament, autoestima
Entrenament físic de baix impacte, aeròbic i de tonificació
Interpretació, creativitat i expressió
Diversió
Millora de la coordinació i l'equilibri
Un augment de la vitalitat i l'autoestima
Treball individual i grupal (fomentant la cooperació, l'empatia i la unió)
Connexió des del cor, presència i coherència
Ballet training
Menssana
El nostre cos està dissenyat per al moviment. Si observem el món natural veiem patrons de fluïdesa, flexibilitat, força ... es inherent a la vida.Hem de preservar i exercitar aquestes qualitats com un tresor.
La base de la dansa clàssica és un treball psicofísic saludable que coneix molt bé la biomecànica del nostre cos i ens ajuda a mantenir-lo jove, àgil i fort.
Ens podem beneficiar  d'una millora postural, elegància, gràcia de moviment, salut articular i muscular ...
És una bona manera d'alliberar-nos de l'hormona de l'estrès i generar endorfines, i un bon recurs de suport per a totes les persones que ballen.
Les nostres ballarines de Polinèsies ja gaudeixen de millores i avanç en la seva tècnica, postura i presència escènica.
És estimulant i motivador veure com allò que aprenem millora i nodreix altres àrees de la nostra vida.